«انتظار من از فدراسیون فوتبال و کفاشیان این است که هرچه زودتر سرمربی تیم امید را انتخاب کنند.»

فوتبال

پروسه انتخاب سرمربی تیم امید ایران که مدام به تعویق می‌افتد، کادر فنی این تیم را همچنان در بلاتکلیفی نگه داشته است. بعد از بازی‌های آسیایی گوانجو، ‌اختلاف غلامحسین پیروانی با فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک ادامه یافت و ‌ به جدایی پیروانی از کادر فنی این تیم انجامید. پیروانی البته قبل از گوانجو یک بار از تیم امید رفت و دوباره بازگشت؛

اگرچه حضور دوباره‌اش‌هم نتوانست به اختلافات پایان دهد و علی کفاشیان برای نگه داشتن این مربی تا مقدماتی المپیک لندن شرط گذاشته بود؛ اینکه تیم امید بتواند در گوانجو قهرمان شود. مقام چهارمی تیم امید باعث جدایی پیروانی شد. بعد از آن، قرار بود فدراسیون فوتبال یک مربی خارجی را برای مقدماتی المپیک در نظر بگیرد اما از 3 اسفند که نخستین مسابقه تیم امید در مقدماتی برگزار شد تا به امروز انتخاب سرمربی تیم امید به تعویق افتاده است.

چنین است که دبیر کمیته ملی المپیک با گفتن جمله بالا به فدراسیون فوتبال هشدار می‌دهد که وضعیت کادر فنی تیم امید را هر چه زودتر روشن کند. بهرام افشارزاده با انتقاد از فدراسیون فوتبال و این موضوع که چرا پس از گذشت 165 روز از پایان بازی‌های آسیایی و رفتن پیروانی، هنوز سرمربی تیم ملی امید انتخاب نشده، می‌گوید: «3.5سال است که ما از کفاشیان خواهش می‌کنیم که یک مربی خوب برای تیم ملی امید انتخاب کند. الان خیلی وقت است که تیم امید مربی ندارد؛ درحالی‌که فدراسیون می‌توانست در این مدت یک مربی را برای تیم امید بیاورد که حداقل بازیکنان این تیم چند روز کنار هم باشند.»

البته اختلاف میان کمیته ملی المپیک و فدراسیون یکی از موارد مورد انتقاد مربیانی است که مربیگری تیم امید را به‌عهده می‌گیرند. افشارزاده با اشاره به اینکه اختلافی میان کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال وجود ندارد، ادامه می‌دهد: «فوتبال ما متعلق به 70 میلیون جمعیت است و باید بیشتر از اینها به آن توجه کنیم. از امروز تا29 خرداد که نخستین بازی تیم ملی امید در رقابت‌های انتخابی المپیک لندن مقابل عراق است، تنها 55 روز مانده و این مدت زمانی نیست که یک مربی بتواند تیم را جمع کند. فکر می‌کنم اختلاف سلیقه در کمیته فنی فدراسیون فوتبال باعث شده که انتخاب سرمربی تیم امید به تاخیر بیفتد.»

انتقاد کمیته ملی المپیک به تعویق در انتخاب سرمربی تیم امید در شرایطی است که در هفته‌های گذشته فدراسیون فوتبال به چند گزینه داخلی و یک گزینه خارجی رسیده است. فدراسیون که بعد از نپذیرفتن پست مربیگری تیم امید توسط حمید استیلی روی چند نفر از دیگر مربیان ایرانی دست گذاشت، هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است. بعد از آن صحبت از حضور فلمینگ، مربی دانمارکی درکادرفنی تیم امید شد که به‌نظر می‌رسد این مربی هیچگاه به تیم امید ایران نخواهد آمد. فدراسیون فوتبال موافق حضور فلمینگ است اما عباس ترابیان، سرپرست تیم ملی در این باره می‌گوید:

«گزینه خارجی با کی‌روش مذاکره‌ای نداشته و خود کی‌روش تمایلی به حضور مربی خارجی ندارد. کی‌روش با چند گزینه صحبت کرده و هنوز 2 گزینه دیگر باقی مانده است. او پس از بررسی گزینه‌ها می‌گوید کدام مربی می‌تواند به تیم امید کمک کند و کدام به درد استعدادیابی می‌خورد.» در عین حال، دبیرکل کمیته ملی المپیک با بیان اینکه با حضور مربی خارجی در تیم امید موافق است، تاکید می‌کند: «متأسفم که انتخاب سرمربی تیم امید به درازا کشیده ‌ است. اگر فدراسیون قصد داشت فلمینگ را انتخاب کند، کافی بود به ما بگوید تا ما هزینه آمدن او به ایران را فراهم کنیم.»

افشارزاده در مورد هزینه انتخاب سرمربی تیم امید نیز می‌گوید: «هنوز برای انتخاب سرمربی تیم امید در مذاکره با فدراسیون از پول حرفی به میان نیاورده‌ایم و این مسئله مهمی نیست؛ چراکه داورزنی برای آوردن ولاسکو یک روز به کمیته ملی المپیک آمد و در همان یک روز کارها انجام شد.»

کد خبر 133066

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز